MEERJARENBEGROTING 2019-2022

Bestuur, (wijk)organisatie, burgerzaken en financiën

2.2 Citymarketing

Citymarketing is een van de instrumenten die we inzetten voor de opgaven waar we in Apeldoorn voor staan. Een positief imago en een heldere positionering van onze gemeente zijn belangrijk voor het realiseren van onze strategische doelen. Deze strategische doelen vormen het uitgangspunt voor Apeldoorn Marketing. Deze zelfstandige stichting is op 1 januari 2017 van start gegaan voor de uitvoering van het citymarketingbeleid van Apeldoorn. Zij doet dit nadrukkelijk met partners in de gemeente en de regio. De gemeente heeft een sturende en faciliterende rol richting Apeldoorn Marketing.

Prestaties

2.2.1 Stimuleren en faciliteren van evenementen

Vanuit de strategische doelen- de comfortabele gezinsstad, de ondernemende stad, toeristisch toplandschap en duurzaam Apeldoorn-  zijn vanuit citymarketingperspectief opgaven voor Apeldoorn benoemd. Een specifiek punt waar de komende tijd op wordt ingezet is het stimuleren en faciliteren van evenementen. Evenementen vormen belangrijke imagopijlers voor Apeldoorn. Zij dragen bij aan ons culturele, creatieve en sportieve imago. Apeldoorn blijft een excellente evenementenhoofdstad op de Veluwe. Wij willen als gemeente in nauwe samenwerking met Apeldoorn Marketing en partners in de gemeente en de regio hier verdere stappen inzetten.

Nieuwe ontwikkelingen

Ambitie

 

Benodigd budget